هفت اشتباه رایج در طراحی نقشه
در این پست قصد داریم اشتباهات رایجی که در طراحی بیس و دهکده خود اکثرا" انجام می دهند را بررسی کنیم و امیدواریم که شما دیگر این اشتباهات را انجام ندهید !
چرا که طراحی نقشه و دیوارچیدن صحیح یکی از نکات مهم بازی است که اگر رعایت نشود ممکن است شکست سخت داشته باشید و منابع زیادی را به آسانی از دست بدهید هر چند که تجهیزات و دفاعیات شما هم پیشرفته باشد ...
پس در ادامه مطلب با ما باشید تا این موارد مهم را بررسی نماییم ...
۱- دیوار چیدن اشتباه
از چسباندن ۲لایه دیوار به یکدیگر خود داری کنید چون دیوار شکن ها یا همان وال بریکر میتواند هر ۲ آنها رو تخریب کند .
مانند عکس زیر میتوانید از ۲لایه دیوار
با فاصله از هم استفاده کنید اما قسمت بالایی دیوار که ۲ دیوار به هم
چسبیده است اصلا درست نیست ،تاثیری در استحکام بیس ندارد.
۲- نقاط تقاطع
خوب است هنگام دیوار چیدن نقاط تقاطع به شکل T به یکدیگر متصل باشند که آسیب کمتری برای ورود دشمن پیدا کند ... نقاط اتصال به شکل X مانند برای ورود دشمن آسانتر است و می تواند فضای بیشتری برای ورود دشمن بوجود بیاورد در شکل زیر اتصالات به صورت T شکل است و یک اتصال خوب به حساب می آید.
۳- فشرده نکردن چیدمان
خیلی
وقت ها هست نقشه ها و دهکده هایی را می بینید که تمام ساختمان های آن در
داخل دیوارها قرار دارند . شاید در زمانی که در لیگ چمپیون هستید این فشرده
سازی مناسب باشد اما در غیر این صورت اصلا لازم نیست اینگونه باشد و
ساختمان های بیهوده را خارج از دیوارها قرار دهید و فضای خالی رو در نقشه
برای سردرگمی حریف را زیاد کنید که این باعث می شود دشمن نتواند جای تله ها
و بمب های شما را حدس بزند.
۴- یک جا و نزدیک قرار ندادن ساختمان های دفاعی
که
یکی از مهم ترین های این قسمت است ، مورتارها هستند . به شدت از قرار دادن
کنار هم این ساختمان ها خودداری کنید . چرا که به شدت نقشه شما آسیب پذیر
می شود مانند شکل بالا که یک کار اشتباه است. با یک طلسم رعد و برق در
نقطه ای که به رنگ قرمز مشخص شده است مورتارها آسیب جدی می بینند و نابود
می شوند.
حتی تولید کننده های الکسیر و طلا خود را هم به طور یکنواخت در چیدمان خود قرار دهید و آنها را پخش کنید و یک جا متمرکز نکنید . از مهمترین ساختمان هایی که نباید نزدیک به هم باشند اینفرنوها هستند که با نزدیکی زیاد آنها به هم دهکده شما را آسیب پذیر می کند . همانطور که در شکل بالا می بینید هم دیوار چیدن آن اشتباه است چون همه را به هم بدون هیچ فضایی به هم چسبانده است و هم اینفرنو ها را نزدیک به هم قرار داده است که با یک طلسم یخ آنها کارآیی خود را از دست داده اند.
۵- قرار دادن کلن کستل در مرکز دهکده
همواره و تا جایی که می تونید کلن کستل خود را در مرکز دهکده قرار دهید تا خالی کردن آن به شدت سخت باشد . البته اگر در کلنی عضو باشید و همیشه درون آن نیرو داشته باشید وگرنه ضرورتی ندارد که کلن کستل خالی از سرباز را در مرکز قرار دهید و فضای خوب را از دست بدهید. شکل زیر کلن در مرکز دهکده و کنار تاون هال است که بهترین جا به حساب می آید.
۶- پیش بینی ناحیه حمله دهکده خود
شما
با تمرکز به دهکده خود و دیدن فیلم های حمله به دهکده خود می توانید حدس
بزنید که از چه منطقه ای بیشتر به شما حمله می شود و محل قرار گیری بمب ها و
تسلاها رو با توجه به جایی که اکثر حمله ها از آن طرف به شما می شود را
در نظر بگیرید . گاهی وقت ها با توجه نکردن به این نکته به راحتی بمب های
شما توسط دشمن حدس زده و به راحتی خنثی می شود.
۷- یک دهکده همزمان و همنواخت
چیدمان شما باید به صورتی باشد که ساختمان های دفاعی با هم شروع به حمله کردن بکنند ، نه اینکه با فاصله از هم و به صورت تنها و از هر طرف که به دهکده شما حمله شد نیروها آماده باشند و دشمن نتواند نقطه کور و آسانی را برای حمله کردن بیابد .
و این بهترین راه ها برای دفاع از منابع و حفظ کاپ های خود می باشد ...